1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Θυροφράγματα

Περιγραφή

Θυρόφραγμα ορθογωνικής διατομής για την διακοπή ροής "ΑΚΤΟ - Χ"

Γενικά

Η ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ Α.Ε. προσφέρει τα θυροφράγματα "ΑΚΤΟ - Χ" που χρησιμοποιούνται για την διακοπή της ροής του νερού σε κανάλια ορθογωνικής διατομής. Η βύθισή τους έως το σημείο έμφραξης γίνεται με πλευρική ολίσθηση στα τοιχώματα του καναλιού, μέσω χειροκίνητου μηχανισμού λειτουργίας. Ανοίγουν και κλείνουν σε κάθε εφαρμοζόμενη υδροστατική πίεση σχεδιασμού με κινήσεις ομαλές χωρίς ταλαντώσεις. Τα θυρόφραγματα "ΑΚΤΟ - Χ" είναι τεχνολογικά άρτια μηχανήματα ως αποτέλεσμα εξειδικευμένης γνώσης, κατασκευής και μελέτης εφαρμογών. Η τεχνολογική τους υπεροχή τα συνιστά πολύτιμο συνεργάτη σε όλες τις περιπτώσεις που επιθυμείται βηματική διακοπή της ροής του νερού σε ορθογωνικής διατομής ανοίγματα.

  

Τεχνική περιγραφή κατασκευής και λειτουργίας

Το κάθε θυρόφραγμα είναι κατασκευασμένο έτσι ώστε να στερεώνεται περιφερειακά στο αντίστοιχο ορθογωνικό άνοιγμα διέλευσης του νερού. Αποτελείται από τα ακόλουθα τμήματα:

  • Το πλαίσιο-οδηγοί ολίσθησης
  • Το σώμα του θυροφράγματος που φέρει τις στεγανοποιητικές ταινίες έμφραξης
  • Το μηχανισμό κίνησης

Το πλαίσιο: Είναι μια μεταλλική κατασκευή που εκτείνεται περιφερειακά στο όριο του ανοίγματος διέλευσης του νερού και είναι αυτοφερόμενο. Έχει κατάλληλη γεωμετρία προσαρμοσμένη σε σχήμα Π ώστε να φιλοξενήσει τα ελαστικά στεγανοποίησης. Η μεταλλική κατασκευή ξεκινά λίγα εκατοστά κάτω από το κατώφλι διόδου του νερού και προεκτείνεται πάνω από το ανώφλι, στο μήκος που απαιτείται για την κίνηση του θυροφράγματος μέχρι το επίπεδο χειρισμών.Το πλαίσιο φέρει κατάλληλες προεξοχές που επιτρέπουν την στερέωσή του σε αντίστοιχες εσοχές στον τοίχο και στερεώνεται με τη βοήθεια υλικού σφραγίσματος των κενών. Η οριστική πάκτωση πραγματοποιείται με χημικά βύσματα.



Το σώμα του θυροφράγματος:
έχει μορφή επιπέδου με νευρώσεις ή σάντουιτς και οι δύο εξωτερικές μεταλλικές πλευρές συνδέονται μεταξύ τους συγκολλητά με ελάσματα τα οποία και αποτελούνε τις νευρώσεις που εξασφαλίζουν την μηχανική αντοχή του. Το σώμα έχει ομαλές επιφάνειες χωρίς ακμές ενώ, πλευρικά τοποθετούνται οι ελαστικές
ταινίες έμφραξης που έχουν γεωμετρία αντίστοιχη της μουσικής νότας. Η ελαστικότητα των ταινιών καθορίζεται ώστε να επιτυγχάνεται ομαλή εισχώρηση εντός των οδηγών και να κάμπτεται με την εφαρμογή της υδροστατικής πίεσης σφραγίζοντας την διέλευση του νερού μεταξύ σώματος και οδηγού.

Ο μηχανισμός κίνησης: επιτρέπει το άνοιγμα του θυροφράγματος σε οποιαδήποτε ζητούμενη θέση λειτουργίας. Αποτελείται από:

  • Τον άξονα κίνησης.
  • Το μηχανισμό κίνησης και το χειριστήριο.
  • Τη μεταλλική βάση-ικρίωμα στήριξης του μηχανισμού.
  • Το έδρανο οδήγησης του άξονα κίνησης.

Ο άξονας κίνησης αποτελείται από δύο τμήματα: Το κάτω τμήμα του συνδέεται στο μέσο της πάνω πλευράς του σώματος με πείρο και έχει δυνατότητα περιστροφής στο κατακόρυφο επίπεδο. Είναι κοίλο και φέρει στο πάνω μέρος του περικόχλιο με τραπεζοειδές σπείρωμα. Το περικόχλιο κατασκευάζεται από ποιοτικό μπρούτζο. Το πάνω τμήμα του άξονα φέρει στο κάτω μέρος του αντίστοιχο σπείρωμα με το περικόχλιο στο απαραίτητο μήκος για την κίνηση του θυροφράγματος και στο πάνω μέρος του συνδέεται με το μηχανισμό κίνησης.

Ο μηχανισμός κίνησης λειτουργεί με ασκούμενη δύναμη μέχρι 30kg από χειριστή μέσο χειροστροφάλου (βολάν). Η ασκούμενη δύναμη μεταφέρεται με γωνιακό μειωτήρα στροφών τύπου ατέρμονα κοχλία στο πάνω τμήμα του άξονα κίνησης. Ο άξονας διέρχεται από την κοίλη είσοδο του μειωτήρα και σταθεροποιείται με μπρούτζινο περικόχλιο ασφαλείας εις την έξοδο του. Τα στοιχεία του μηχανισμού κίνησης βρίσκονται τοποθετημένα σε στεγανό κιβώτιο λαδιού και επιλέγονται με μηχανολογικό συντελεστή ασφαλείας 1,3.

Το κιβώτιο στηρίζεται με φλαντζωτή σύνδεση στο ικρίωμα. Σε περίπτωση ηλεκτρομηχανολογικής λειτουργίας τοποθετούνται και αισθητήρια ελέγχου της θέσης καθ' όλο το μήκος της διαδρομής. Το ικρίωμα αποτελείται από μία μεταλλική βάση κατασκευαζόμενη από χάλυβα διατομής U (DIN 1026). Εκτείνεται σε ύψος 80cm από το δάπεδο χειρισμών και πακτώνεται σε αυτό με χημικά βύσματα. Σε κάθε περίπτωση η επιλογή των υλικών κατασκευής ανταποκρίνεται στις συνθήκες του χημικού περιβάλλοντος λειτουργίας. Με σκοπό την αποφυγή λυγισμού μεταξύ του μηχανισμού κίνησης και του περικοχλίου τοποθετείται έδρανο οδήγησης. Το έδρανο αποτελείται από μεταλλικό πλαίσιο και φέρει μπρούτζινο τριβέα. Το μεταλλικό πλαίσιο στερεώνεται στον τοίχο με χημικά βύσματα.